Til toppen
Fra Husqvarna til NICHE.

Fra Husqvarna til NICHE.

Jubileumsåret har vært en opptur så langt med mange fine prosjekter og flere i pipelinen utover høsten. En konsekvens av dette, er at arbeidsmengden til tider går utover vår kapasitet. For NICHE har et ønske og mål om å kunne bidra på alle prosjekter, samt å sikte seg videre, komme seg inn i nye markeder. For å posisjonere oss ytterlige som den naturlige samarbeidspartner innen Horeca- og kontormarkedet, har vi ansatt ny salgssjef på huset. Bli bedre kjent med hovedpersonen selv, Pål Nystrøm.

Torsdag,  5. september - 2019

Pål har hatt sin første uke på Barkåker og brukt dagene aktivt til å tilegne seg mest mulig info om sine kollegers arbeidsoppgaver og utfordringer og ellers bare suge til seg den varierte kompetansen som finnes innenfor veggene til NICHE. Vi møter han inne på sitt nye kontor.

Som ny ønsker man å være med å bidra positivt, med en gang. Så det er litt frustrerende å ikke være oppe og hoppe med en gang, men sånn er det . Man får ta tiden til hjelp for å sette seg inn i produkter og arbeidsoppgaver. Uansett, velkomsten har vært strålende. Praten går lett, latteren sitter løst og det er helt tydelig en bra gjeng med kollegaer her. 

Så ryktene om at NICHE er landets beste arbeidsplass kan du allerede nå bekrefte? Sånn helt subjektivt?

- Hehe, basert på de første dagene kan det virke slik ja. Men jeg har fulgt med på NICHE over tid, og synes bedriften har vært flinke til å synliggjøre seg selv med både godt design, innhold og en stor bredde i produkspekteret. Spesielt imponert over NICHEs synlighet i markedet, og tør påstå ingen konkurrenter leverer like mye content og satsing digitalt som vi gjør. Må også få nevne alle de kule prosjektene og tilhørende kreative løsninger, som har imponert meg. Alt dette bunner ut i godt arbeidsmiljø og en kultur der en skaper sin egen arbeidshverdag, slikt kommer ikke av seg selv.

 

Kremmersønn

Pål Nystrøm er en sporty og dynamisk ung kar på 46 år. En sosial type, noe vi allerede har lagt merke til her på huset. Født og oppvokst på solkysten – Husvik, på utsiden av Tønsberg. Med masser av erfaring fra salgs-bransjen i tillegg til å være utdannet innen varehandel og markedsføring, får vi nå en kunnskapsrik og faglig sterk person med i NICHE family. 

Interessen for varehandel fikk jeg inn sammen med morsmelken. Jobbet i familiens radio og TV butikk i Tønsberg både kvelder og ferier fra 12-13 års alder. Det har følgelig vært et naturlig valg for meg å fortsette i samme retning. De siste 7 årene har jeg jobbet som salgssjef i Husqvarna Norge AS. Der fikk jeg jobbe med merkevarer som Husqvarna og Gardena med flere. Fokuset der var mot parker og hage, og salg til kjeder og forhandlere. Vi hadde blant annet stor suksess de siste årene med å bygge opp markedet for robotgressklippere i Norge. 

 

Riktig strategi = Ønsket vekst

Han får nå tittelen som salgssjef i NICHE og skal jobbe for å utvikle og styrke bedriften for fremtiden.

NICHE er inne i en vekstfase, og jeg ser store muligheter for å lykkes videre med dette. Vi jobber både med produkt- og prosjektsalg inn mot Horeca- og kontor markedene, og i begge markedene har vi gode muligheter for videre vekst. Veksten vil komme som følge av at vi oppskalerer ytterligere med flere ansatte, som kan betjene flere kunder og prosjekter og med målrettede aktiviteter mot de ulike segmentene. 

Så helt konkret, hva skal du gjøre for å skape et enda bedre NICHE?

- For meg blir det å følge opp at vi griper tak i de mulighetene vi ser, at vi iverksetter de rette aktivitetene og sørger for resultater. Det er høyt tempo i hverdagen her, og alle står på med hvert sitt. Jeg ønsker å ha litt «ørneperspektiv» over de ulike avdelingene i firmaet og sørge for at vi sammen styrer i sammen retning, i samsvar mot de målene vi setter oss. Godt synlige målsetninger, strategisk riktige aktiviteter og klare oppgaver for hver enkelt ønsker jeg at vi får til. 

 

Nye eventyr?

På spørsmål om hvordan han opplever sin første dager ombord på skuta vår, (internt kalt NICHE family), er han ganske tydelig;

- Det jeg har sett til nå og tenker er at miljøet her er veldig uformelt, hektisk og muntert! Arbeidsoppgaver løses effektivt og det virker til å være et team som trives godt i hverandres selskap. Jeg gleder meg til fortsettelsen! 

Daglig leder, Lars Erik Østby er fornøyd med sin nye ansettelse og gleder seg til å se resultatene.

- NICHE er i sterk vekst, og i den forbindelse har vi behov for å styrke organisasjonen i flere ledd. Etter en lang prosess, falt valget på Pål som har lang erfaring som salgssjef i store selskaper i Norge. Med hans kunnskap, faglige kompetanse og engasjerende væremåte er vi overbevist om vil smitte over på våre allerede dyktige medarbeidere. Med Pål på laget, tror vi vår ambisiøse mål vil være mulig å nå. 

Vi er overbevist om at Pål er mannen som kan lose NICHE-skuta vår, videre på ferden mot nye eventyr for selskapet. 

Velkommen skal du være!

 

Kontaktinfo:

Pål Nystrøm

Tlf: 33 06 10 10

Epost: paal@niche.no

 

 

Tekst: Svein Erik Håkonsen