Til toppen
Vil skape Horecabransjens svar på Wikipedia. Møt vår nye innholdsprodusent Therese B. Romnæs.

Vil skape Horecabransjens svar på Wikipedia. Møt vår nye innholdsprodusent Therese B. Romnæs.

Det er ikke noen hemmelighet, men for NICHE og de tilhørende selskapene under HRC Group er målet å bli den foretrukne leverandør av restaurantinnredninger. Veien dit går i all hovedsak digitalt og da må en hanke inn og ta til seg kunnskap fra de som spiser hashtags til frokost og TikTok til kvelds . Dyktige folk som kan tilføre noe vi ikke kan fra før. Noen som kan løfte den digitale satsningen til selskapet. Før sommereren fikk vi tak i ei sånn, faktisk rett bak skauen her hvor vi holder til. - Vår nye innholdsprodusent, Therese Romnæs fra Ramnes.


Tekst: Svein Erik Håkonsen
 

 

 

(Til info så kan vi informere om at Ramnes er en bygd og et kupert jordbruks- og skogsdistrikt i Tønsberg kommune i Vestfold og Telemark fylke. Red.anm.)

 

- Jeg flyttet til Ramnes senest i mars, kanskje det lå i kortene at karrieren skulle fortsette her i NICHE?

 

#Studier i utlandet

For Therese har har vært innom flere stoppesteder innen hun trappa opp på kontoret her like etter fellesferien. Og det hele startet i Indre Østfolds mørke skoger, nærmere bestemt Trøgstad, hvor hun vokste opp.

Nå er ikke dette noe reisebrev, men veien til oss på Barkåker, har gått på kryss og tvers av Norges grenser og ut av landet.

 

Tok et utvekslingsår på impuls i London i forbindelse med bachelorutdanningen innen mediedesign. Fin erfaring å ta med seg. 

 

 

 

#Solid bransjeerfaring

For det er en kreativ og høyst kompetent ny medarbeider vi har fått i hus. Therese kommer fra byråverden og har de siste to årene jobbet for BRO reklame som digital rådgiver der. Blant annet for kunder innen matindustri og produksjon.

 

- Hadde noen veldig fine år der, en variert hverdag som inneholdt alt fra arbeid med storformatprint, trykksaker, innholdsproduksjon, utvikling og styring av nettsider, til å styre prosjekter og salg. Og ikke minst være en rådgiver for våre kunder. En skikkelig potet. 

Og er det noe vi liker veldig godt her på huset, så er det nettopp poteter. Folk som kommer inn som et friskt pust og gir gjødsel, nytt liv og vitalitet i gruppen. Som har kunnskap om det meste og som pusher fremover. Hvordan har dine første dager forløpt seg synest du?

- De første dagene har vært lærerike. Blitt kastet ut i det og fått ansvar raskt. Føler jeg har kommet godt i gang. Stillingen krever en del sjonglering av de oppgaver og instrukser som utgjør min stilling. Håper med min erfaring at jeg kan bli en god bidragsyter med gode ideer og kreative innspill, og ikke minst lære masse underveis.

 Utfordring; Hvordan snakker man opp et tilsynelatende traust objekt som en kjølebenk og skaper engasjement rundt den? Et typisk tema ved markedsavdelingen i NICHE. 

 

#Ønsket etterlatt inntrykk - Et wikipedia for bransjen.

Thereses oppgave blir å bygge videre på NICHEs synlighet i sosiale medier og skape innhold som engasjerer for hotell- og restaurantbransjen.

- Det er en omfattende stillingsinstruks, men hovedformålet er å optimalisere NICHE og andre selskaper i HRC gruppen, digitalt. Som innholdsprodusent vil det bestå i forenkle alt i nettbutikken, formulere gode produktbeskrivelser og forfatte relaterte bransjeartikler. Kort sagt skape en følelse av at all info om bransjen og produktene, det får du hos oss, et slags Wikipedia for bransjen.

NICHE har også fokusert mye på tilstedeværelse i sosiale medier og i sær Instagram de siste årene. Hva blir fokuset der fremover?

- NICHE har et godt grunnlag og skapt en verdifull konto mange i bransjen følger. Vi skal fortsette å ha som mål å være annerledesbedriften gjennom sosiale medier, tørre å leke med uttrykk og tekst - der har NICHE stått i bresjen lenge, der skal vi fortsette å våge, også for de andre selskapene her! 

Noe vi kan vente oss mer av når du får tatt over styringen?

- Jeg ønsker enda mer fokus på de ansatte og selskapene i konsernet, et slags back-stage studio hvor en blir bedre kjent med folkene bak prosjektene vi leverer. Miljøet på huset her er veldig bra og det synes jeg skal løftes opp og frem.

Vi ønsker Therese velkommen til NICHE family og gleder oss til å se resultatene av arbeidet hennes.

 

 

 

 

 

Therese i ferd med å poste siste innlegg på Instagram for NICHE - Per i dag Norges største konto for aktører som retter seg mot Horeca-bransjen.